Як працює алгоритм локального пошуку Google

20 вересня 2019

Коли мова заходить про алгоритми Google, то існує велика різниця між тим, як вони обробляють органічні і локальні результати. Розглянемо основні фактори, які впливають на ранжування в локальній видачі.

Під локальним алгоритмом ми маємо на увазі той алгоритм, який забезпечує показ блоку локальної видачі, так званого «Three-Pack».

Коли користувач виконує локальний пошук або вводить запит, який має на увазі отримання локальних результатів, Google зазвичай показує в ТОПі видачі три результату з картою, а під ними — решта результати, які ми будемо називати «органічними».

screen-shot-2019-09-05-at-9-123796

Згідно з інформацією в Довідці Google, в роботі цього алгоритму використовуються три найважливіших чинника - відстань, популярність компанії і релевантність. Нижче ми розглянемо докладніше кожний з них.

1. Відстань

Цей фактор являє собою відстань від вашої компанії до місця, зазначеного в пошуковому запиті, або до місця розташування користувача, яке Google обчислює на підставі наявних даних. Яке місце розташування він визначив, можна побачити внизу сторінки результатів пошуку.

Поштовий індекс (десктопи)

Якщо користувач використовує десктоп-пристрій, то Google може визначити поштовий індекс того місця, де він знаходиться. Він також буде вказаний внизу сторінки видачі. Існує ряд інструментів, які допомагають перевіряти позиції сайту на основі індексів. Наприклад, Moz Check Your Presence Tool, BrightLocal, Whitespark і Places Scout.

Геокоордінати (мобільні пристрої)

Коли ж користувач використовує смартфон, Google зазвичай має ще більш детальною інформацією про його місцезнаходження, включаючи геокоордbнати актуального місця, і зазначає його синьою міткою на карті.

На ринку також є інструменти, які дозволяють бачити результати, засновані на географічних координатах, і ці дані зазвичай дуже точні. Серед цих сервісів значаться Local Falcon і безкоштовне Chrome-розширення GS Location Changer.

В цілому дуже важливо знати, що відстань дійсно впливає на ті результати, які бачить користувач. І якщо ваші клієнти шукають свою компанію, перебуваючи у себе вдома, і не бачать її в результатах локального пошуку, то причина може бути саме в відстані.

Ця проблема актуальна для багатьох агентств, а ті два типи інструментів вище, дозволяють більш точно відслідковувати позиції.

2. Популярність

Популярність говорить про те, наскільки важливою Google вважає компанію. Чи є цей бізнес усталеним і міцно закріпилися на ринку, або ж це нова компанія, про яку поки мало відомо?

Для визначення популярності Google використовує ряд сигналів. Наприклад, відвідування магазину. Якщо це традиційний магазин, у якого мало відвідувачів, то Google, швидше за все, не вважатиме його відомим.

Відгуки також впливають на цей показник. Чим більше відгуків, в тому числі старих, тим відомішою вважається компанія.

Згадки — ще один сигнал для Google. Тут також враховується кількість.

3. Релевантність

Якщо компанія відома, але на її сайті відсутній добре структурований контент на ту тему, яка цікавить користувача, її релевантність буде дуже низькою.

NB. Дуже важливо розуміти, що всі ці фактори працюють разом. І важливо переконатися, що ви аналізуєте всі три.

Визначаючи релевантність, Google аналізує такі речі:

  • контент;
  • On-site SEO (теги Title, метатеги і т.д.);
  • Згадки також враховуються, оскільки Google дивиться на такі речі, як адресу компанії. Чи дійсно вона розташована в цьому місті? Релевантна вона того місту, яке цікавить користувача?
  • Категорії теж дуже важливі — категорії в Google Мій бізнес. В даний час Google має близько 4000 різних категорій в GMB і постійно змінює цей список, додаючи одні і прибираючи інші. Тому важливо переконатися, що ви вибрали правильні категорії для свого бізнесу.
  • Назва компанії — ще один великий фактор для визначення релевантності. Навіть просто наявність потрібних ключових слів, в назві може зробити компанію досить релевантною для ранжирування. Так не повинно бути, але це те, що ми спостерігаємо на практиці.
  • Відгуки. Пару років тому Майк Блументаль (Mike Blumenthal) провів цікавий експеримент. Він попросив кілька людей залишити на Yelp ряд фейковий відгуків зі згадуванням конкретних ключових слів, щоб подивитися, чи вплине це на ранжування в локальній видачі Google, і результат був позитивним. Google виразно аналізує вміст відгуків, щоб бачити, які слова люди використовують і розуміти, як це впливає на релевантність.

Джерело