Фактори ранжирування в блоці локальної видачі Google

18 червня 2019

У даній статті будуть розглянуті різні чинники ранжирування Google в блоці локальної видачі. Деяким з них буде приділено особливу увагу (віддаленість від користувача, рейтинг та ін.), Щоб зрозуміти, чому компанія розташовується на тій чи іншій позиції, що впливає на це в більшій мірі, а також те, як Google обробляє «конкуруючі» ключові слова в одному запиті.

Відстань від користувача

Говорячи про такий чинник ранжирування, як близькість до місцезнаходження користувача, помічено, що організація, яка займає перше місце в блоці локальної видачі, знаходиться, як правило, до користувача найближче, друга трохи далі, а третя — є найвіддаленішим.

Однак не все так просто: щільність забудови також має значення. Наприклад, якщо користувач знаходиться в Портленді і шукає локально, то отримані результати повністю відповідали описаній вище схемі.

А ось результати видачі для користувача, що знаходиться в Нью-Йорку, дещо відрізняються. Перший результат в блоці локальної видачі може перебувати на такій же відстані, як і третій.

Швидше за все це пояснюється тим, що в Нью-Йорку щільність забудови набагато вище, тому між хорошим місцем (за рейтингом), що знаходяться далі, і поганим місцем, розташованим ближче, Google може зробити вибір на користь першого. Шанс потрапити на перше місце блоку локальної видачі не завжди залежить від того, наскільки близько компанія розташована до користувача.

Відстань від користувача не є визначальним фактором ранжирування в блоці локальної видачі, коли йдеться про райони з високою щільністю.

Отже, будучи власником локального бізнесу, в першу чергу зверніть увагу на конкурентів, що потрапляють в цей діапазон (в разі міст з високою забудовою — 500 м; в менших населених пунктах — 1-1,5 км).

serp9-

Розглянемо і інші фактори. Аналіз показує, що перший результат в блоці локальної видачі, як правило, має більш високий рейтинг, ніж другий. А третій зазвичай має найнижчу оцінку.

Але якщо розглядати рейтинг в відповідниками з намірами локального пошуку (з уточнюючими фразами «поблизу» і ін.), Виявляється, що пошук з такими ключовими словами в якості пріоритету вибирає найближчі місця, але далеко не завжди кращі.

У той же час запити з уточненням «в [назва міста]» характеризуються видачею, де рейтинг організації — один з пріоритетних чинників. Через широке охоплення, який припускають такі запити, Google не обмежений в питанні формування такої видачі та може вибрати організації, що мають найвищий рейтинг.

Таким чином, при формуванні пошукової видачі Google спочатку враховує побажання користувача щодо відстані, і тільки потім враховує рейтинг.

serp10

Розглянемо також, чи впливає органічне ранжування на блоки локальної видачі.

Тільки у 8% результатів в блоках локальної видачі є веб-сайт. Однією з причин такого низького показника є те, що Google прагне до утримання користувача на своїх ресурсах. Тому він часто приховує сайти в списку сервісу Google My Business, спонукаючи користувачів натискати на результати в блоці локальної видачі.

serp11
Реклама Google в блоках локальної видачі

Рекламні оголошення показуються лише в 16% блоків локальної видачі.

Тут також різні наміри користувача (щодо локального пошуку) безпосередньо впливають на результати. Блоки для запитів «поблизу» пропонують найбільше реклами, після — запити «в [назва міста]» і лише 7% рекламних оголошень виявлено в блоках по запитам з базовими ключовими словами.

serp12-651x420
Як Google обробляє «конкуруючі» ключові слова в одному запиті

Звернемо увагу на блоки локальної видачі, що включають кілька ключових слів з модифікаторами, які могли б конкурувати з місцем розташуванням.

Наприклад, коли ви вводите в рядку пошуку [кращий стоматолог поблизу], ви готові відправитися за лікарем в будь-яку точку міста або хочете знайти кращого з тих, що поблизу?

Проаналізуємо модифікатори, які підпадають під одну з трьох різних категорій: якість, вартість і бренд.

Говорячи про щось краще в рамках конкретного району/міста, люди, як правило, вибирають невеликі компанії. Це пояснює, чому при додаванні модифікаторів якості («кращий», «хороший», «перший» і т.д.) ми бачимо менше подібностей в блоках локальної видачі для користувачів з різних районів (з різними поштовими індексами).

serp13

Так, використання ключових слів з уточненням якості призводить до того, що в локальних блоках демонструються позиції з більш високим рейтингом.

Середній показник рейтингу у таких компаній набагато вище, ніж в групі без модифікаторів якості. На підставі цього можна припустити, що для того, щоб вважатися «кращої» організацією, вам досить мати трохи вищий рейтинг.

У разі ключових слів, що відносяться до вартості, більше збігів помічено в блоках локальної видачі для різних локацій.

serp14

Якщо ваша компанія продає товари або послуги за доступними цінами, конкуренція за рейтингом менш жорстка: для запитів з такими ключовими словами як «недорого», «знижка», «розпродаж» і ін. рейтинг грає не найважливішу роль.

serp15

Розглянемо також в даному контексті в якості модифікаторів (уточнень) назви відомих брендів (наприклад, Ford, BMW, iPhone, Sony, Blackberry і ін.).

В першу чергу слід відзначити серйозне збільшення відсотка ідентичних результатів в блоках локальної видачі для користувачів з різним місцем розташування та поштовими індексами:

serp16

Також відмічено збільшення середніх показників віддаленості від користувача (з уточненням бренду). Тобто результати для ключових слів, які мають на увазі бренд, знаходяться далі від користувача, ніж результати для запитів без вказівки бренду.

serp17-648x420

Це логічно, адже організацій, прив'язаних до певного бренду, як правило, менше, і вони часто знаходяться не у всіх районах міста. Порівняйте, скільки автомайстерень по ремонту BMW вийде знайти в конкретному місті/районі, в порівнянні з кількістю майстерень, які займаються ремонтом всіх автомобілів.

Резюме:
  • Працюйте з ключовими словами. Результати видачі багато в чому залежать від того, які модифікатори використовуються, тому важливо оптимізувати і сегментувати по місту, Геомодифікатори (наприклад, «поблизу») і продукту. Наприклад, кухні - «кухні поблизу» - «кухні в [назва міста]».
  • Намагайтеся описати своє місце розташування на карті (в настройках Google Мій бізнес) максимально докладно, вказати всі можливі дані: місто, район, область, поштовий індекс, геокоордінати. Чим більше локальних даних ви надасте, тим більше варіантів видачі ви зможете охопити.
  • Попадання в блок локальної видачі надає компаніям з фізичними локаціями величезні можливості (отримувати клієнтів прямо з пошуку і обходити конкурентів). І головна умова попадання в local pack — актуальність представлених даних, а також сукупність (або поєднання) факторів, в залежність від намірів користувача і використовуваних модифікаторів.

Джерело