Чим загрожує сайтам майбутнє включення пошукового алгоритму Google — Mobile-Friendly?

28 березня 2015

Інформація про те, що пошуковий гігант готує великі зміни в пошуковій видачі, з'явилася на офіційному каналі Google в кінці лютого 2015 р.

Пруф: Google Official

21 квітня 2015 р. запрацює новий алгоритм ранжування в пошуку Google для мобільних пристроїв.

Зміни торкнуться у першу чергу мобільних пристроїв: смартфонів і планшетів, але безсумнівно, у тієї або іншій мірі вплинуть на пошукову видачу в цілому, включаючи настільні комп'ютери і ноутбуки.

Чому це важливо і що робити?

Проаналізував статистику відвідувань підшефних сайтів за останній рік. Аналіз показав, що в-середньому, 25% відвідувань зроблені з мобільних пристроїв, приблизно в рівних частках смартфонами і планшетами.

Очевидно, ця частка неминуче буде збільшуватися, адже кожен з нас все більше і більше інформації в інтернет шукає і знаходить з мобільних або з планшетів.

Чому це важливо?

Частка пошукового трафіку для правильних сайтів превалює, — це основний канал залучення на сайт відвідувачів для переважної більшості інтернет-сайтів у світі. Саме пошук Google превалює як у світі, так і в Україні, саме Google визначає тенденції, і у мене немає жодних сумнівів, що рано чи пізно за грандом підтягнуться й інші пошукові системи, включаючи, ні, в першу чергу Яндекс, який «дихає в спину» лідеру.

Щоб спонукати власників сайтів зайнятися зручністю для своїх мобільних користувачів, Google і обіцяє запустити 21 квітня 2015 р. цей новий алгоритм ранжування (визначення порядку слідування у списку) для мобільних пристроїв. Причому, фактор mobile-friendly буде булевими: true або false, так чи ні, дружній чи ні.

В пошуку Google дружні для мобільних пристроїв сайти позначатимуться певним чином і будуть розміщені вище своїх неоптимізованих «колег». Таким чином, як мінімум, 25% відвідувачів (з мобільних) стануть вибирати і переходити на оптимізовані для цього сайти.

Перевірте, чи оптимізовано ваш сайт для мобільних: Перевірка фактору Mobile-Friendly.

Що робити?

Відповідь — просто оптимізувати свої сайти для мобільних пристроїв.

Існують 2 гілки такої оптимізації, кожна з яких має свої плюси і свої мінуси:

Адаптивні сайти

Такі сайти адаптують контент під пристрій, видозмінюють зовнішній вигляд в залежності від розміру екрану відвідувача.

Плюс: тільки одна адаптивна версія сайту.

Мінуси: адаптивні технології, подібні BootStrap, передбачають проектування і верстку сайту «від простого до складного», тобто спочатку для мобільного, потім для настільного, що робить версію для настільного явно більш простою та однотипною, ніж вона могла би бути. Крім того, що для мобільного, що для настільного передається один і той же html, css, javascript, а це можуть бути і мегабайти даних. Також, перемальовування контенту із застосуванням клієнтських скриптів (javascript) прямо на сторінці використовує багато ресурсів процесора, тому такі сайти на мобільних візуально «туплять» і вантажаться повільно.

Саме цю схему рекомендує використовувати і пропонує для адаптації сайтів своїх клієнтів — адаптивний сайт.

Сайти з окремою мобільною версією

Такі сайти переважно мають версію для настільних на основному домені, а версію для мобільних — на піддомені або піддоменів, наприклад: для настільних ebrovary.com і для мобільних m.ebrovary.com.

Плюси: оптимально і ефективно відображають контент сайту для кожного з видів пристроїв, під які оптимізовані, — немає надлишкових скриптів і стилів, завантажується тільки те, що передбачив розробник, тому вантажаться і відображаються швидко. Версія сайту для настільних, а це, нагадаю, близько 75% відвідувачів, може бути як завгодно складною, красивою і зручною.

Мінуси: необхідність програмування і верстки для кожної окремої оптимізованої версії, наприклад, окремо для настільних, окремо для мобільних. Також часто розробляються окремі версії для планшетів.

Такі сайти за кошторисом дорожчі, пропонуємо звернути увагу на перший варіант.